adamsharon הלוואות חוץ בנקאיות

כלכלת המשפחה

כלכלת המשפחה
כלכלת המשפחה

אנשים המתחתנים ומקימים משפחה לוקחים על עצמם אחריות גדולה. לא ניתן לקיים משפחה ללא לקיחת אחריות כלכלית על המשפחה וזה אולי הבסיס לאחריות המשפחתית, אבל לא הבסיס היחידי. אחריות משפחתית נמדדת גם בחינוך הילדים, ביצירת קרקע תרבותי לצמיחה אישית של כל אחד מהם במקביל לצמחיה האישית של כל אחד מבני הזוג. על מנת להצליח בכל אלה יש ללמוד כיצד לנהל את כלכלת המשפחה בהתאם להכנסות ולהוצאות.

כיצד לתכנן את כלכלת המשפחה

יש להתייחס אל תכנון כלכלת המשפחה כמו אל תכנון עסקי, גם אם זה נשמע קצת קר. את החום תוכלו להכניס למשפחה בדרכים אחרות ולא בתחום הכלכלה. להל"ן כמה טיפים מעשיים לתכנון כלכלת המשפחה בדרך קלה ומאד ברורה:

  • לחיות על פי האמצעים בלבד – הבסיס לכלכלה משפחתית נכונה בוא לחיות על פי האמצעים שלכם. יש להכין טבלה ובה כל מקורות הכנסה של המשפחה (נטו) בלי לעגל פינות ובלי הכנסות שלא ממומשות או כאלה שהן רק פוטנציאליות.
  • תכנון ההוצאות – לאחר שאתם יודעים בוודאות מהי ההכנסה החודשית שלכם (או השנתית) עשו רשימה של כל הוצאות החובה כגון: שכר דירה או תשלומי משכנתא, חשבונות הבית השונים, תשלומי חובה למערכת החינוך, מזון וביגוד, חימום, אחזקת הבית, אחזקת רכב וכדומה. לאחר מכן רשמו את כל ההוצאות הנוספות שלכם כגון: בילויים, חופשות, מתנות, פינוקים שונים, אכילה בחוץ וכדומה. לאחר רישום כל ההוצאות תוכלו להשוות אותם מול ההכנסות ולדעת האם אתם חיים על פי ההכנסות שלכם או שלא. אם כן אתם במצב טוב, ואם לא עליכם לשבת ביחד ולראות איפה ניתן לקצץ בהוצאות.

דרך נוספת לעמוד ביעד של חיים על פי ההכנסות הוא לתכנן את הגדלת ההכנסות, אבל עד שאלה יגיעו יש להקפיד לחיות על פי הקיים בלבד.

מודעות: