adamsharon הלוואות חוץ בנקאיות

הסכם ממון בין בני זוג

הסכם ממון בין בני זוג
הסכם ממון בין בני זוג

הסכם ממון בין בני זוג נערך טרם הנישואים במטרה להסדיר עניינים שעשויים להיות שנויים במחלוקת. נהוג להתייחס אל ההסכם הזה בתור "הסכם טרום נישואים" ויש לו משמעויות כלכליות, משפטיות ומעשיות. המסמך הוא בעל תוקף משפטי רק במידה והוא נחתם בנוכחות עורך דין הסכם ממון.

אלו ההיבטים הרלוונטיים אליהם מתייחס ההסכם בהמלצת עורכי דין וגם רבנים מסוימים:

  • סרבנות גט ועילות למניעת סרבנות
  • קביעת הסדרי משמורת על הילדים
  • חלוקת רכוש
  • תשלום מזונות במקרה של גירושין, פטירה וכן הלאה
  • הגנה על בית משותף ודירת מגורים

למי מתאים הסכם ממון?

באמצעות התייעצות עם עורך דין הסכם ממון ניתן למנוע שורה ארוכה של בעיות ועוגמת נפש משמעותית עבור בני הזוג. ההסכם מתאים לכל זוג ואין צורך ברקע תרבותי מסוים על מנת ליהנות מיתרונותיו. מבחינה דתית והלכתית ההסכם אינו פוגע בכתובה או בהחלטות מסורתיות אחרות, אולם הוא ללא ספק יכול לבוא לעזרת אחד מבני הזוג או אפילו לעזרת שניהם.

בנוסף, בני זוג המבקשים הכרה חוקית בתור ידועים בציבור חייבים לערוך הסכם ממון על מנת לקבל את ההכרה מטעם המדינה.

איך מוצאים עורך דין הסכם ממון בין בני זוג?

הסכם ממון נכנס לתוקף רק לאחר שבני הזוג חותמים עליו ומאשרים אותו באופן פורמלי באמצעות חתימת נוטריון. עם זאת, רצוי לבחור היטב את עורך הדין המלווה את עריכת ההסכם כבר בשלבים הראשונים.

מומלץ לברר לגבי הניסיון של עורך הדין, לתאם פגישת היכרות ולנסות לשמוע חוות דעת מזוגות אחרים. עורך הדין מלווה את בני הזוג לאורך התדיינות בנושאים רגישים ועליו להיות בעל רקע מקצועי מתאים. יש לתת עדיפות לעורך דין המתמחה בנושא של הסכמי ממון ולא להתפשר על מסמך נטול תוקף.

מודעות: