adamsharon הלוואות חוץ בנקאיות

ניכיון צ'קים שחזרו

ניכיון צ'קים שחזרו
ניכיון צ'קים שחזרו

שירותי ניכיון יכולים לסייע לבעלי עסקים לשפר באופן מיידי את תזרים המזומנים.

הם מתאים גם לבעלי צ'קים דחויים וקיימת אפשרות של בחירה בכל הנוגע לתדירות, סכום ורצף העסקאות

צ'קים חוזרים בגלל שאין להם כיסוי בחשבון הבנק של בעל הצ'ק. המשמעות היא שלא ניתן לפדות את הצ'ק, אך בעלי העסקים הם אלו שנאלצים לעיתים קרובות להתמודד עם ההשלכות. צ'קים חוזרים עשויים להגיע מטעם לקוחות, ספקים ונותני שירות. בעלי עסקים שנסמכים על הצ'קים ומתכננים את הפעילות העסקית שלהם לפי צפי התוצרים עלולים לספוג נזקים כלכליים בלתי הפיכים. הדרך היחידה למנוע את הצרות עבור בעלי העסקים היא להשתמש בשירותי ניכיון.

מהו ניכיון צ'קים שחזרו?

שירותי ניכיון צ'קים מאפשרים לבעלי עסקים וגם לאנשים פרטיים שבידיהם צ'קים שחזרו לפדות אותם באמצעות חברה שמתמחה בכך. השירות הוא חוקי לחלוטין וניתן על ידי חברות שמחזיקות באישור ורישיון מטעם משרד האוצר. הניכיון מתבצע בהתאם לעמלה שעליה מסכימים מראש ובזכותו לא צריך להתעסק עם הצ'ק החוזר. הסדרת העניין מתבצעת על ידי חברת הניכיון ובאופן דיסקרטי לפי בקשת הלקוח.

ניכיון צ'קים חוזרים לשיפור בתזרים המזומנים

צ'קים חוזרים גורמים נזק משוער של מיליארדי שקלים למשק מדי שנה. אם בעבר לא ניתן היה לעשות כלום עם התופעה מלבד להמתין לקבלת תגמול אלטרנטיבי מצד בעל הצ'ק, הרי שכעת אפשר להשתמש בשירותי ניכיון כדי לשפר את תזרים המזומנים. מעבר לכך, הניכיון מבטיח שורה ארוכה של יתרונות מיוחדים כגון:

א. המרת תקבול עתידי למזומן – המשמעות המיידית של שירותי ניכיון היא המרת תקבול עתידי למזומן. לא משנה אם מדובר על צ'ק חוזר או על צ'ק עם תאריך פירעון של מספר חודשים קדימה, התקבול מגיע ללקוח באופן מיידי באמצעות מזומן, העברה בנקאית או צ'ק אחר.

ב. הגדלת היקף הפעילות העסקית – מטרת הניכיון מבחינת בעלי עסקים היא כמובן להגדיל את היקף הפעילות העסקית. בזכות שירותי הניכיון הם יכולים להגדיל את הפעילות מבלי להעמיד ביטחונות וערבים. הגדלת היקף הפעילות נעשית באחוזים גדולים, שעולה בקנה אחד עם שאיפות הצמיחה של עצמאיים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים.

ג. שמירה על מערכת יחסים עם לקוחות וספקים – הרבה בעלי עסקים חוששים לפנות ללקוחות או ספקים במקרה של צ'קים חוזרים. הסיבה לכך היא שבעל העסק לא רוצה לפגוע במערכת היחסים עם הלקוחות והספקים, אך התוצאה היא כאמור הפסד כספי משמעותי. האפשרות הטובה יותר היא להמשיך לשמור על מערכת יחסים תקינה עם הלקוחות ופשוט להעביר את הצ'קים שחזרו לרשותה של חברת ניכיון.

איפה מבצעים שירותי ניכיון צ'קים שחזרו?

מומלץ לבצע ניכיון צ'קים רק מול בנקים או חברות חוץ בנקאיות שקיבלו אישור ממשרד האוצר. למרות שהמוסד הבנקאי יכול לבצע פעולה כספית מן הסוג הזה, התנאים בו פחות טובים לעומת חברות מסחריות. בנוסף, הבנק מקבל רק צ'קים שמועד פרעונם העתידי הוא עד שישה חודשים. הוא יכול לדרוש עמלה של עד 70% מגובה הצ'ק, לא מקבל צ'קים שעליהם רשום "למוטב בלבד" ובמקרה של צ'ק חוזר הוא יחייב את הלקוח שזקוק לניכיון גם אם חשבון הבנק שלו אינו מאפשר זאת. לעומת זאת, חברה פרטית עם רישיון של משרד האוצר לא מגבילה את הלקוח והיא לוקחת אחריות מלאה על הצ'ק. את הריבית מחשבים לפי מספר הימים בין קבלת התגמול לבין תאריך הפירעון העתידי הרשום על הצ'ק. במקרה של צ'קים חוזרים, יש צורך בהתייחסות לפרמטרים נוספים שנקבעים מראש בין הצדדים.

מודעות: